100 nieuwe medewerkers werven met een onweerstaanbaar aanbod: wonen, werken en leven aan de Spaanse Costa

Waar haal je op een extreem krappe arbeidsmarkt 100+ nieuwe medewerkers vandaan? Cendris besloot de arbeidsmarkt een onweerstaanbaar aanbod te doen. Een hypertargeted social recruitmentcampagne ontwikkelt door Jobsrepublic leverde binnen twee maanden meer dan 100 callcentermedewerkers op voor T-Mobile.

De oplossing: Valencia

Toen op het hoogtepunt van de krappe arbeidsmarkt in Nederland geen callcenter medewerker meer te vinden was voor het snelgroeiende callcenter-bedrijf Cendris, werd besloten de werving radicaal anders aan te gaan pakken. De ideale kandidaat werd centraal gesteld en vanuit dat perspectief werd onderzocht hoe en waar het werk het best kon worden ingericht. Het antwoord: We verplaatsen ons nieuwe callcenter voor de klantenservice voor T-Mobile in zijn geheel naar het Spaanse Valencia. 

Jobsrepublic kreeg de opdracht om een slimme, innovatieve en kosteneffectieve manier te ontwikkelen om voldoende kandidaten te bereiken en ontwierp een hypertargeted social recruitmentcampagne van Cendris op te lossen.

Met een campagne-shoot werd het wonen en werken in Valencia in beeld gebracht. De verleidende beelden en teksten werden door middel van Hyper Targeting specifiek onder de MBO-ers en HBO/WO studenten gepromoot. Ieder in deze doelgroepen werd in een op maat gemaakte ‘tone-of-voice’ aangesproken. En met succes. In nog geen twee maanden tijd waren de 100 hagelnieuwe bureaus in Valencia bezet met ambitieuze Nederlandstalige levensgenieters.

Cendris

Sector

Callcenter

Looptijd

Juni 2019 – December 2019

643,000

Mensen bereikt

30,331

Website bezoekers

1116

Sollicitanten

Kandidaat centrale aanpak

De campagne van Cendris focust zich volledig op de toegevoegde waarde voor de ideale kandidaat. Deze aanpak leverde een nieuwe propositie op die vele malen aantrekkelijker is voor de arbeidsmarkt, terwijl de wervingskosten gelijk zijn gebleven.

Hypertargeting: juiste doelgroepen benaderen en verleiden

De campagne was een enorm succes. Maar liefst 30.331 bezoekers bekeken de campagne-pagina’s, waarvan 1.116 kandidaten reageerden met een sollicitatie. Op 1 oktober betraden de eerste 63 Nederlanders het kantoor in Valencia en in de weken daarna werd het team aangevuld tot de volledige capaciteit van 100 medewerkers. Het callcenter voor T-Mobile was daarmee op tijd operationeel met een tevreden klant als gevolg. 

Een aantrekkelijke propositie

De case van Cendris is een voorbeeld voor het vak. Als het werven van de juiste mensen lastig wordt, dan wordt heel vaak gedacht aan aanpassing van arbeidsvoorwaarden of soms de inhoud van het werk. In dit geval was beide absoluut niet mogelijk door de scherpe tarieven in de branche en de eisen die worden gesteld door klanten.   

Cendris onderscheidt zich doordat ze de toekomstige medewerker centraal hebben gesteld. “Wat kunnen we doen om de juiste mensen extra waarde te bieden?” werd de centrale vraag. Door zich te verdiepen in de doelgroep is daardoor een compleet nieuwe propositie ontwikkeld zonder dat dit uiteindelijk extra kosten voor de organisatie met zich geeft meegebracht. Sterker, doordat deze propositie zo aantrekkelijk was zijn de kosten voor verwerving van personeel een stuk lager en door de situering in Valencia zijn ook de loonkosten aanmerkelijk lager geworden.  

“Wij konden binnen een paar maanden tijd een nieuwe vestiging met 100+ nieuwe medewerkers openen in Valencia door de wervingskracht van Jobsrepublic in te zetten”

Dagmar BraakhuisCendris

Neem direct contact op met de specialist van deze case

Succesverhalen van onze klanten

Callcentermedewerkers

Cendris

drie verzorgende lopen pratend door de gang

Verzorgende IG

De Zorggroep

Datacenter beveiligers

Securitas

Ervaren servicemonteurs

PON Equipment

Jeugdzorgwerkers

William Schrikker

Schaarse zorgprofessionals

ETZ

Bekijk alle cases