Een aanpak waarbij de kandidaat het middelpunt werd veranderde alles

Door de inzet van Hyper Targeting reageerden er in een krappe arbeidsmarkt 412 kandidaten op de vacatures Verzorgende IG, verpleegkundigen niveau 4 en Wijkverpleegkundige van De Zorggroep.

De Zorggroep verzorger met bewoner buiten in tuin

Kwaliteit van de zorg onder druk

Terwijl de kwaliteit van de zorg onder druk kwam  te staan, nam tegelijkertijd het welzijn van de eigen medewerkers af. De Zorggroep besloot daarom afstand te doen van oude wervingsmethodes die niet werken en stevig in te zetten op innovatieve methodieken. Overtuigd van de resultaten voor Laurens, kwam Fehim Nizam bij Josbrepublic terecht. In drie bijeenkomsten met verzorgenden en verpleegkundigen uit het werkveld werd door Jobsrepublic de juiste data over de ideale kandidaten verzameld. Met deze data werd door middel van Hyper Targeting precies de juiste doelgroep bereikt.

In de campagne stond de kandidaat centraal. Voor iedere doelgroep werd een aparte campagne ingericht met daarbij hun eigen verhaal. Medewerkers kwamen aan het woord en lieten de voordelen voor de verschillende doelgroepen in video en fotografie naar voren komen.

De Zorggroep

Sector

Zorg

Looptijd

September 2019 – nu

265000

Mensen bereikt

23416

Website bezoekers

412

Sollicitanten

Betere Matches

Door deze campagne is een nieuwe wervingsmethode ontwikkeld, waarbij de kandidaat centraal staat. Dit is een enorm belangrijke wijziging geweest in de manier waarop de Zorggroep werft. Het leidde tot veel betere matches. Dat zien we terug doordat van alle aangenomen kandidaten er geen enkele kandidaat is afgevallen. Bij de klassieke aanpak werd er niet gekeken naar welke locaties en opties het beste waren voor elke individuele kandidaat. De wervingsmethode is dusdanig succesvol gebleken, dat deze vanaf nu breder wordt ingezet.

Direct meetbaar campagne resultaat: 46 hires

Op de campagnepagina’s die speciaal zijn ontwikkeld voor de drie verschillende doelgroepen, reageerden 412 sollicitanten. Hiervan zijn er inmiddels 46 aan de slag gegaan als zorgprofessional bij de Zorggroep. De kandidaten die na het zien van de campagne zelf direct gesolliciteerd hebben via de Werkenbij-site zijn hier niet in meegenomen.

praatje maken verzorgende en bewoner

Voorspelbaarheid van instroom

Een van de belangrijkste resultaten is dat de werving voorspelbaar is geworden. De Zorggroep heeft inzicht gekregen aan welke knoppen gedraaid moet worden om de ideale kandidaten te bereiken. Ondanks de schaarse doelgroep, is er grip gecreëerd op een belangrijke basisinstroom.

iphone en laptop versie van de zorggroep campagne pagina

“We zijn enorm verrast door de kracht van hyper targeting. We spreken nu continu kandidaten voor Verzorgende IG en wijkverpleging die we anders nooit bereikt hadden.”

Fehim NizamDe Zorggroep

Neem direct contact op met de specialist van deze case

Succesverhalen van onze klanten

Callcentermedewerkers

Cendris

drie verzorgende lopen pratend door de gang

Verzorgende IG

De Zorggroep

Datacenter beveiligers

Securitas

Ervaren servicemonteurs

PON Equipment

Jeugdzorgwerkers

William Schrikker

Schaarse zorgprofessionals

ETZ

Bekijk alle cases