Hoe Pon Equipment binnen drie maanden de benodigde extra monteurs wist te werven.

Jobsrepublic ontwierp een hypertargeted social recruitmentcampagne die binnen drie maanden een groot deel van de benodigde extra binnendienstmonteurs opleverde.

115 sollicitaties door onze Hypertargeted Social Recruitment campagne

Het gaat heel goed met Pon Equipment, de exclusieve dealer van Caterpillar in Nederland. In de huidige economie is de vraag naar grondverzetmachines groot en dat zien ze bij Pon terugkomen in de onderhoudsvraag.

PON staat voor topkwaliteit en zekerheid, ook in zijn klantenservice en onderhoud. En daar dreigde het te gaan knellen: PON had grote moeite met het vinden van voldoende binnendienstmonteurs om aan de extra vraag te voldoen en de kwaliteit te borgen. Jobsrepublic ontwierp een hypertargeted social recruitmentcampagne die binnen drie maanden een groot deel van de benodigde extra binnendienstmonteurs opleverde.

Pon Equipment

Sector

Bouw

Looptijd

September 2018 – Februari 2019

172092

Mensen Bereikt

10789

Pagina Bezoekers

115

Sollicitaties

7

Hires

Hypertargeting: juiste doelgroepen benaderen en verleiden

Jobsrepublic ontwierp een hypertargeted social recruitmentcampagne met twee doelgroepgerichte campagnepagina’s voor opbouwmonteurs in Almere en eerste monteurs op alle vestigingslocaties, ieder met een specifiek beeld en tekst.

Hypertargeting: juiste doelgroepen benaderen en verleiden

Na onderzoek voor wervingshaalbaarheid, doelgroepanalyse en identificatie van de pullfactoren werden kandidaten via Instagram, Facebook en Adwords getargeted en geĂŻnteresseerde kandidaten geretargeted. In de drie maanden van de campagne zijn de advertenties bijna 800.000 keer weergegeven, is 10.000 keer op de link geklikt en hebben 115 kandidaten gesolliciteerd, van wie zeven zijn aangenomen.

Vervolg campagne Buitendienstmonteurs

Na het goede resultaat van de binnendienstcampagne vervolgt Pon de samenwerking met Jobsrepublic in een landelijke campagne voor de werving van buitendienstmonteurs. Met een nieuwe campagnepagina worden gedurende drie tot zes maanden (latente) werkzoekenden via socialmediakanalen getargeted en geretargeted.

Jobsrepublic verwacht ook met deze campagne de nodige impact te maken en het gewenste aantal monteurs te kunnen werven voor Pon.

“We hebben de campagne zelfs stop moeten zetten omdat we te veel ervaren Servicemonteurs binnenkregen”

Martine RabePon Equipment Nederland

Heb je vragen over deze case? Neem gerust contact op.

Robert Corvers
Senior Account Executive
T. 020-26 11 260
E. r.corvers@jobsrepublic.nl

Succesverhalen van onze klanten

Datacenter beveiligers

Securitas

Ervaren servicemonteurs

PON Caterpillar

Jeugdzorgwerkers

William Schrikker

Schaarse zorgprofessionals

ETZ

Trainees Digital & Business

EVG Start

Airport Security Agents

I-SEC Schiphol

Bekijk alle cases