Hoe William Schrikker de juiste doelgroepen wist te bereiken voor de benodigde extra jeugdzorgwerkers

Binnen zes maanden meer dan 600 aanmeldingen door de hypertargeted social recruitmentcampagne van Jobsrepublic

William Schrikker biedt landelijk hulp en ondersteuning aan kinderen met een beperking of chronische ziekte en kinderen van ouders met een beperking. De hulpvraag is de laatste tijd enorm toegenomen en door de hoge werkdruk is het verloop onder de zorgprofessionals groot. Bij een steeds krapper wordende arbeidsmarkt ontstond vooral in de Randstad een tekort aan professionals waardoor er met veel moeite aan de zorgvraag voldaan kon worden en de kwaliteit van zorg in het gedrang kwam. Om voldoende goede zorg te kunnen bieden waren minimaal 50 tot 200 goed opgeleide jeugdzorgwerkers, nieuw zorgtalent en zij-instromers nodig. En die wist William Schrikker niet te bereiken met de standaard wervingsactiviteiten. Jobsrepublic ontwierp een hypertargeted social recruitmentcampagne voor jeugdzorgwerkers die in zes maanden tijd bijna 600 aanmeldingen opleverde, 19.000 website bezoekers en 100.000 mensen bereikte.

William Schrikker

Sector

Jeugdzorg

Looptijd

Mei 2019 – nu

104359

Mensen bereikt

19051

Pagina Bezoekers

632

Aanmeldingen

Employer branding

De jeugdzorg is relatief onbekend en er bestaan veel vooroordelen, waardoor meer middelen nodig zijn om de juiste kandidaten aan te trekken. Naast de krappe arbeidsmarkt en het grote verloop door de hoge werkdruk, was employer branding een belangrijke factor bij William Schrikker. Door een positief imago te creëren met verhalen en specifieke video en fotografie van de werkvloer krijgen kandidaten een duidelijker beeld van het werk en organisatie.

Regionale doelgroepen

Voor de campagne ontwikkelde we doelgroepgerichte campagnepagina’s met regionale varianten. Zo werven we kandidaten in de regio’s Amsterdam, Zaanstreek en Waterland, de Kop van Noord-Holland, Utrecht met de Gooi- en Vechtstreek en Haaglanden, Rijnland.

Bereiken van latent werkzoekenden via hypertargeting

In een krappe arbeidsmarkt is het een uitdaging om de latent werkzoekende doelgroep te activeren. Kandidaten worden via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Adwords getargeted en geïnteresseerde kandidaten weer geretargeted. Met een campagneduur van zes maanden wordt effectief ingespeeld op de herhaalfactor die nodig is om actief aanwezig te blijven in de overwegingsfase van de kandidaten. Met de campagne bereikt William Schrikker vooral ook latent werkzoekenden: mensen die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar wel verleid kunnen worden om te solliciteren.

voorbeeld van campagne site op laptop en iphone

Duurzame online datagedreven wervingstrategie

In de afgelopen maanden hebben we zeer bruikbare data over de het onlinegedrag van de doelgroep jeugdzorgwerkers verzameld. Op basis van de vraag vanuit de markt kunnen we snel en makkelijk campagnes starten om de doelgroep te bereiken. Een ideale situatie om steeds beter grip op de instroom van kandidaten te krijgen.

“We wisten niet wat ons overkwam. Binnen een paar weken hadden we meer dan 200 gekwalificeerde jeugdzorgwerkers”

Eefje GrootveldWilliam Schrikker

Heb je vragen over deze case? Neem gerust contact op.

Robert Corvers
Senior Account Executive
T. 020-26 11 260
E. r.corvers@jobsrepublic.nl

Succesverhalen van onze klanten

Datacenter beveiligers

Securitas

Ervaren servicemonteurs

PON Caterpillar

Jeugdzorgwerkers

William Schrikker

Schaarse zorgprofessionals

ETZ

Trainees Digital & Business

EVG Start

Airport Security Agents

I-SEC Schiphol

Bekijk alle cases